Sa bem sau nu cafea?! – Cum afecteaza consumul de cafea barbatii si femeile

by Elena on January 8, 2012

Sa bem sau nu cafea?! – Cum afecteaza consumul de cafea barbatii si femeile

Am descoperit un articol interesant despre un studiu nou asupra consumului de cafea. Cu totii suntem obisnuiti sa bem o cafea macar pe zi, acasa, la birou sau cand iesim in oras, unii pentru faptul ca o considera ca necesara pentru a se energiza, altii doar din obisnuita sau pentru ca “da bine”. Iata insa ce constatare recenta au facut psihologii din Occident…

Ei au efectuat un experiment interesant si au descoperit ca barbatii si femeile se comporta foarte diferit dupa ce consuma o ceasca de cafea: la barbati consumul cafelii incetineste considerabil gandirea logica si acestia iau deciziile corecte mai cu greutate, pe cand la femei, din contra, acestea actioneaza mai rapid si corect in cazuri de urgenta.

La acest test special au participat 64 de persoane, care au fost impartite in perechi de acelasi sex, pentru care au fost elaborate patru etape de testare. Acestea au fost constituite din negocieri, rezolvarea puzzle-urilor, testari pentru memorie si, in final, prezentari publice ale rezultatelor acestor trei sarcini.

Inainte de a incepe experimentul, jumatate din subiecti au baut cafea. Cealalta jumatate a trebuit sa se multumeasca cu o bautura obisnuita, fara continut de cafeina.

Rezultatele studiului au fost interesante. Femeile care au baut cafea au reusit sa adune puzzle-urile oferite cu aproape doua minute mai repede, decat femeile care au baut bautura simpla. Barbatii dupa ce au baut cafea, la testul de memorie au trecut cu mai mare dificultate, iar timpul acordat pentru ca puzzle-urile sa fie asamblate a fost mai lung decat la tovarasii lor, care nu au baut cafea deloc.

Deci cu ajutorul experimentului s-a dovedit ca, consumul de cafeaua afecteaza negativ barbatii, „incetinind” intelectul, deci inainte de intalniri de afaceri importante este mai bine ca acestia sa renunte la a bea cafea. Femeile, din contra, pot consuma bautura preferata fara restrictii. Mai mult de atat, consumand patru cesti de cafea pe zi, ele se vor proteja de cancerul uterin. Aceasta opinie o impartasesc oamenii de stiinta de la Harvard. Expertii considera ca daca timp de mai multi ani la rand ele vor consuma aceasta cantitate de cafea in fiecare zi, amenintarea cancerului uterin se va reduce cu douazeci si cinci la suta. In plus, daca vom bea doua-trei cesti de cafea pe zi, riscul aparitiei de depresie se reduce cu cincisprezece la suta, comparativ cu cei care nu-l prefera.

Insa aceasta bautura minunata are si neajunsurile sale. Savantii britanici au ajuns la concluzia ca, cafeaua poseda aproape la fel de multe calorii ca si un fast-food. Prin urmare, persoanelor care sunt predispuse la obezitate, nu le este recomandat sa exagereze si, in plus, sa nu consume cafea cu frisca, zahar, ciocolata sau alte adausuri. (sursa: bienhealth.com)

De asemenea medicii mai avertizeaza populatia consumatoare de cafea si ceai sa nu foloseasca pahare de plastic, doarece nu este benefic pentru sanatate!

Sunt convinsa ca barbatii interesati de afacerile lor si care vor citi aceste randuri, la urmatoarea intalnire importanta vor incerca sa nu mai bea cafea… ii asteptam sa ne  spuna daca au simtit vreo diferenta.


Posturi similare:

Leave a Comment

Previous post:

Next post: