Marketing-ul este inteles gresit de romanasi

Pe site-urile de job-uri gasesti anunturi la categoria Marketing sau chiar numele postului apare cu Marketing Assistent sau Manager si cand intri sa citesti descrierea, vezi ca ala are nevoie sa gaseasca un gestionar/vanzatoare la un butic.

Este adevarat ca suna mai bine termenul de marketing, dar totusi ar fi bine sa vedem cu ce se mananca acest termen inainte de a-l folosi. Asa ca va voi prezenta definitia maketing-ului, de cand i-a fost prima data atribuita.

Prima definiţie oficială atribuită marketingului a apărut în 1935 şi a fost adoptată de National Association of Marketing Teachers, predecesoare a American Marketing Association[3]. Reconfirmată în 1960, definiţia primară a marketingului a rezistat vreme de 50 de ani, până în 1985 când a fost înlocuită.

Definiţia a fost din nou reviziuită în 2004 şi descrie marketingul ca o “o funcţie organizationala şi un set de procese menite a crea, comunica şi pune la dispoziţia clienţilor a valorii şi menţinerii relaţiilor cu clienţii spre beneficiul companiei şi al proprietarilor acesteia”.

Conform politicii oficiale a AMA, definiţia este reîmprospătată la fiecare 5 ani, pentru a răspunde mai bine realităţilor existente şi nevoilor pieţei.

Cea mai recentă modificare, adoptată în Octombrie 2007 şi făcută publică în Ianuarie 2008, defineşte marketingul astfel: “(marketing is) the activity, set of institutions, and processes for creating, communicating, delivering, and exchanging offerings that have value for customers, clients, partners, and society at large”.

O alta definiţie, probabil mai simplă şi mai generală este: “Marketingul este un proces permanent prin care oamenii sunt încurajaţi să ia o decizie de cumpărare, de folosire, de urmare sau de conformare a unui produs, serviciu sau valori ale altei persoane. Simplu, daca nu facilitează “vânzarea” unui produs atunci nu este marketing. ”

Philip Kotler, în cărţile sale iniţiale, defineşte: “Marketing este o activitate menită să satisfacă nevoile şi dorinţele prin procese de schimbare”. Se poate adăuga la definiţiile lui Kotler şi Norris un răspuns al “Chartered Institute of Marketing” (CIM). Definiţia asociaţiei afirmă că marketingul este “procesul managerial de anticipare, identificare şi satisfacere a cerinţelor clienţilor într-un mod profitabil”. De aceea, marketingul operativ include procesele de analiză de marketing, dezvoltarea unui nou produs, administrarea ciclului de viaţă al unui produs, stablirea preţului, administrarea canalului precum şi promoţiile.

1 comment for “Marketing-ul este inteles gresit de romanasi

  1. elena
    November 29, 2008 at 15:16

    sa stii ca romanasul nostru tine la functie si daca unui sofer ii spui ca este sofer se supara, formularea pentru care ar fi fericit este acela de “director protocol”. la fel si cu o secretara, daca o denumesti “asistenta” se simte mult mai importanta. ideea este ca nu e rau sa te simti important, sa lucrezi cu spiritul inaltat, dar oare iti este gandul si la munca sau numai la cum suna functia ta?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *