Ce trebuie sa ai in vedere atunci cand organizezi un concert

Ce trebuie sa ai in vedere atunci cand organizezi un concertA avea o firmă de organizat evenimente s-a dovedit a fi o idee foarte bună de business. Sub cupola „eveniment” intră foarte multe: nunți, botezuri, conferințe, lansări de carte, petreceri și, de ce nu, organizarea unui concert. Poate este mai puțin obișnuit și nu toate firmele de organizat evenimente au pe listă concertul, dar firma ta îl poate avea. Pare complicat, așa-i? Ca să fie mai simplu, ia-ți un timp pentru a citit în acest articol tot ce trebuie să știi dacă te hotărăști / ești contactat să organizezi un concert.

BUGETUL

În primul rând, stabilește-ți bugetul. Nu vei putea știi ce artiști să contactezi dacă nu ai un buget stabilit dinainte. De asemenea, acesta este un aspect important și pentru locația pe care o alegi. Ne referim aici la chiria pe care va trebui să o plătești.

LOCAȚIE

Stabilește locația. Pentru alegerea ei trebuie să ții cont de „dimensiunea” evenimentului. Este un concert ca între prieteni? Este un eveniment caritabil? Este un concert de amploare cu artiști cunoscuți? Alege locația în funcție de acest aspect. Dar fii atent. O sală cu 100 de oameni va arăta mai bine decât o sală cu 200 de oameni concepută pentru a găzdui 1000. Desigur, mai există opțiunea stadioanelor sau poți amplasa scena într-un parc mare. Totul depinde de cât de mare se arată a fi evenimentul.

DATĂ

Alege data concertului. Tu sau împreună cu persoana care a apelat la serviciile tale. Stabilește-o cu grijă. Să ai suficient de mult timp să te ocupi de toate detaliile. Dacă ești la început, poți să te gândești la 4-6 săptămâni.

ARTIȘTII

În funcție de tipul concertului și de buget, ia legătura cu artiștii pe care îi dorești. Chiar și la un concert caritabil poți aduce artiști de renume. Contactează-i, stabilește împreună cu ei programul, orele sau zilele în care să cânte (în cazul în care vrei să organizezi un festival de muzică care durează minimum două zile). Află care este prețul lor și ce pot să-ți ofere.

BILETELE

Poți alege să le faci acasă sau, de ce nu, la un centru de print. Ceea ce este de reținut este faptul că pe bilete trebuie să apară locația, data și ora la care va fi concertul. Opțional, pot apărea și numele artiștilor pe care îi vei aduce publicului larg. Gândește-te la o strategie de marketing cum ar fi ca primele 50 de bilete, sau 100 (în funcție de numărul de participanți la care te aștepți să vină) să aibă un preț redus. Acest lucru îi face pe oameni să se grăbească să cumpere bilete și să-și ia angajamentul că vor participa la concert.

PROMOVEAZĂ EVENIMENTUL

Cu cât promovezi mai mult, cu atât mai bine. Pentru că trăim într-o eră modernă, folosește-te, în primul rând, de rețelele sociale. Postează afișe și anunțuri despre concert, creează evenimente, deschide o pagină doar pentru a promova concertul, dă invite prietenilor etc.

O opțiune este să promovezi evenimentul în mediu offline în paralel cu mediul online. Poți face asta prin postere (mai ales lipite în apropierea locației), pliante sau diverse anunțuri.

Radioul poate fi și el de ajutor. Îți poți promova concertul astfel. Este chiar o opțiune foarte bună pentru că radioul este ascultat de persoane de toate vârstele și astfel informația poate ajunge mai ușor la toate categoriile de vârstă.

ALTE ASPECTE

  • Instrumente: este nevoie să asiguri o serie de instrumente sau fiecare artist vine cu totul pregătit?
  • Accesorii: care au fost cerințele artiștilor? Au nevoie de lumini pe scenă? Au nevoie de scaune speciale, mese sau alte accesorii?
  • Electronice: este nevoie de laptop sau alte chipamente electronice: microfoane pupitru de mixaj? Care sunt cablurile de care este nevoie?
  • Înregistrare: dacă vrei să înregistrezi sau să filmezi evenimentul, trebuie să obții aprobarea artiștilor
  • Grijă de artiști: oferă-le tot suportul și spijinul tău, ai grijă la nevoile lor și încearcă să le îndelipnești.

În ceea ce privește aspectele legale, trebuie să știi că dacă alegi să organizezi un concert în aer liber, ai nevoie, obligatoriu, de autorizații. Mai ales dacă acesta se va desfășura mai târziu de orele de liniște prestabilite. Este de asemenea obligatorie obținerea unei autorizații de securitate la incendiu. Aceasta trebuie obținută împreună cu un document ce conține planul de evacuare al persoanelor. Indiferent dacă un concert se desfășoară în aer liber sau într-un spațiu închis, există oricând riscul unui incendiu. Poate sar prea mult artificiile, sau poate nu sunt amplasate într-un loc corespunzător. Trebuie să fii pregătit.  Alte documente care conțin toate considerentele tehnice ale concertului și locației în care se desfășoară acesta sunt, în egală măsură, necesare.

În ceea ce privește organizările de evenimente sunt multe aspecte care trebuie luate în considerare. Prin acest articol am încercat să subliniem unele dintre cele mai importante în cazul organizării unui concert. Dacă vei ține cont de ele, cu siguranță evenimentul va fi de succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *