Ce fel de discuri de frana sa alegi pentru masina ta Insignia? Care sunt cele mai potrivite?

Pe parcursul unui traseu efectuat cu masina, soferul actioneaza pedala de frana de foarte multe ori, motiv pentru care componentele sistemului de franare se uzeaza mai rapid decat alte piese auto. In plus, sistemul de franare poate functiona prin diferite tehnici, insa cea mai populara si intalnita la majoritatea autovehiculelor este sistemul de franare pe discuri.

Discurile sunt una dintre componentele acestui sistem, alaturi de placutele de frana si etrierii. In timp, ca urmare a actionarii repetate si a influentei termice sub care se afla, discurile de frana se vor uza si nu vor mai fi la fel de eficiente la oprirea masinii, atunci cand se apasa pedala de franare.

Drept urmare, acestea trebuie inlocuite cu altele noi, dar numai in pereche. De exemplu, daca este nevoie de noi discuri de frana fata pentru Insignia, atunci ar trebui cumparate si pentru partea dreapta, dar si pentru partea stanga. In general, discurile de pe spate sunt folosite mai putin, deci se uzeaza mai greu, fiind nevoie sa fie inlocuite mai rar.

Ce fel de discuri pot fi alese pentru sistemul de franare fata la Insignia?

Cu toate ca pe piata exista mai multe tipuri de discuri de frana – ventilate, pline, perforate sau stantate –, cele care se potrivesc cel mai bine unei masini Opel Insignia sunt discurile ventilate sau cele pline, neventilate. Pentru ca alegerea celor mai potrivite pentru o astfel de masina sa fie una mai usoara, trebuie sa se cunoasca specificatiile fiecaruia dintre cele doua tipuri.

Drept urmare, trebuie sa se stie faptul ca discurile pline si neventilate se adreseaza exclusiv puntii spate a masinii, pentru a imbunatati franarea. Acest aspect este valabil mai ales in cazul masinilor noi, deoarece modelele vechi inca mai sunt dotate cu un astfel de element si pe puntea din fata.

Acest tip de discuri de franare sunt realizate dintr-o bucata compacta de material, ceea ce ofera o rezistenta ridicata la frecare. Cu toate acestea, au o performanta slaba la franare, care reprezinta si motivul pentru care sunt folosite pentru puntea din spate, iar din cauza faptului ca sunt realizate dintr-o singura bucata, sunt mai predispuse la incalzire.

In schimb, discurile de franare ventilate sunt cele mai des folosite pentru sistemul de franare de pe puntea din fata, atat la modelele Opel Insignia, cat si la alte marci si modele de autovehicule. In general, acestea sunt formate din doua placi de metal, care permit aerului sa treaca si sa le ventileze, ceea ce ofera o rezistenta mai mare la temperaturi inalte.

Deoarece transferul de energie termica se face mai usor, discurile isi pot mentine o temperatura optima, ceea ce va oferi performante mari la franare. Tocmai de aceea, astfel de discuri sunt folosite cel mai des la masini, iar in cazul celor moderne, sunt folosite discuri de franare ventilate atat pe fata, cat si pe spate.

In concluzie, soferii care isi doresc sa se bucure de un grad ridicat de siguranta si raspuns rapid la franare, ar trebui sa opteze pentru discurile ventilate, care sa le asigure performante inalte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *