Ce alimente sa mananci pentru a dormi mai bine

Ceasul desteptator suna, iar tu imediat il arunci pe perete.

Acest lucru, cu siguranta, nu ofera un ton bun pentru restul zilei, iar o noapte de nesomn sau de somn tulbure te va face sa te simti ca ai nicovale pe pleoape, te va determina sa fii neproductiv la locul de munca si, in plus, te va imbolnavi. Exista totusi cateva lucruri pe care le poti face pe parcursul zilei, care sa aiba un efect pozitiv asupra somnului tau si, implicit, asupra sanatatii tale. In randurile de mai jos vei descoperi ce alimente si bauturi te pot ajuta sa dormi mai bine noaptea.

Modul in care somnul iti poate afecta sanatatea:

Cand nu dormi suficient, corpul tau presupune ca ai fost supus unei traume. De altfel, de ce ai ramane treaz pana tarziu? Organismul tau nu cunoaste diferenta dintre amenintare si faptul ca ai stat toata noaptea uitandu-te la meciurile unui campionat important. Tot ce stie este ca esti in alerta din anumite motive si ca acum iti activezi hormonii de stres.

Hormonii de stres, in special cortizolul, sunt foarte importanti in doze mici. Insa atunci cand apar in mod constant, pot cauza diferite boli si afectiuni, cum ar fi:

  • bolile de inima;
  • obezitatea;
  • ulcerul;
  • anxietatea;
  • iritabilitatea si furia;
  • hipertensiunea;
  • insomnia;
  • depresia.

Pregateste-te pe timpul zilei pentru un somn odihnitor.

Alegerile inteligente pe care le iei pe parcursul zilei pot avea efecte pozitive asupra capacitatii tale de a avea un somn mai profund si mai odihnitor pe timp de noapte.

Prima alegere ar fi sportul. Punerea in miscare a corpului si folosirea fortei fizice sunt strans legate de somnul mai bun. Cu toate acestea, recomandat ar fi sa nu faci exercitii fizice noaptea tarziu, inainte de culcare, deoarece atunci somnul va veni mai greu.

In schimb, opteaza pentru antrenamente dimineata devreme. Facand sport dimineata, tensiunea ta arteriala va scadea, astfel ca noaptea vei putea dormi mai adanc.

Ai grija la consumul de cafea!

Cafeaua este un stimulent ce ne poate afecta somnul, asta probabil ca stii deja. Putini stiu insa ca acest stimulent poate rezista foarte mult in organism. Cofeina poate dura pana la 5-6 ore in fluxul sanguin, putand provoca probleme de somn.

Asadar, recomandat ar fi sa consumi ultima ceasca de cafea cel tarziu dupa-amiaza. Daca bei ultima cafea la ora 16 sau 17, incearca sa te culci la ora 22 sau la 23, nu mai devreme.

Fii atent la ce si cat de mult mananci!

Exista alimente care pot avea un impact negativ sau pozitiv asupra capacitatii tale de a dormi. Chiar si mancand prea tarziu, noaptea, poti sa iti tulburi somnul din cauza digestiei dificile.

Iata cateva almente pe care ar trebui sa le eviti cu cel putin 3 ore inainte de culcare:

Ciocolata neagra – Acest aliment este grozav pentru organism, insa din cauza faptului ca are in componenta multa cofeina naturala, trebuie evitat seara.

Mancarurile picante – Pot ridica ritmul cardiac si temperatura corpului, mentinandu-te treaz mai mult timp.

Friptura – Continutul ridicat de proteine si grasimi face ca acest aliment sa se digere mai greu si sa creasca ritmul cardiac.

Broccoli sau conopida – Continutul ridicat de fibre si grasimi gasit in aceste alimente necesita mai mult timp de digestie, impiedicand organismul sa se odihneasca.

Ce ar trebui sa mananci pentru a dormi mai bine:

Iata cateva alegeri alimentare pentru care ai putea opta pentru un somn mai lin si mai odihnitor:

Nucile – Acestea contin triptofan, element ce ajuta la obtinerea serotoninei si a melatoninei, care ajuta in mod normal corpul sa adoarma.

Migdalele – Foarte bogate in magneziu, aceste alimente sunt importante pentru organism deoarece il ajuta sa se relaxeze.

Salata verde – Contine lactucarium, avand astfel efecte sedative asupra creierului.

Tonul – Acest tip de peste gras este bogat in vitamina B6, nutrient necesar pentru producerea de serotonina si melatonina.

Sucul de cirese – Melatonina pare a fi si in acest caz salvarea, ajutand organismul sa se odihneasca.

Ceaiul de musetel – Un aliment deja celebru pentru faptul ca ajuta la odihna si relaxare, crescand glicina, element care actioneaza ca sedativ usor si ca relaxant pentru nervi si muschi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *