Cafeaua prelungeste viata ori ba?

by Adriana Savu on March 2, 2010

Cafeaua prelungeste viata ori ba?

Acum cateva luni,  citeam un articol pe internet, conform caruia, cafeaua dauneaza grav organismului.  Astazi am gasit un articol care ne spunea exact contrariul. Pai si? Eu ce sa mai cred? In incercarea mea de a elucida acest mister, am reusit sa constant ca, intr-adevar, sunt doua parti care ne vorbesc despre cafea, desi vorbesc despre acelasi lucru. Unii spun ca dauneaza, altii spun ca nu.

Haideti sa vedem ce ne aduc acesti, asa numiti specialisti, pe masa adevarului. Ma gandeam sa le dau, si un nume,  celor doua echipe. Sa fie ca intr-un real concurs. PRO si CONTRA cred ca e cel mai potrivit.

Echipa PRO:

-1/2 cesti pe zi- reduc riscul de aparitie  a cancerului de  colon, litiazei biliare, cirozei, maladiei Parkinson si previne aparitia autismului

-prevenirea diabetului

-stimuleaza serotonina din creier

-ajuta la digestie

-previne aparitia bolilor cardiovasculare

Echipa CONTRA:

-creste tensiunea arteriala

-creste pierderea urinara de calciu si magneziu

-creste secretia stomacului, agravand ulcerul gastric

-tremur, iritabilitate, nervozitate

-insomnie si dereglarea oralului somnului

-riscul aparitiei anumitor boli cardiovasculare si a cancerului

De fapt, cele doua echipe vorbesc, in mare, despre aceleasi afectiuni.

Haideti sa luam un exemplu: bolile cardiovasculare. Echipa Pro sugereaza:  cafeaua ar preveni bolile cardiovasculare. Echipa Contra spune ca, din contra, mareste riscul aparitiei acestor boli. Dar care ar fi asa-zisele dovezi? Specialistii din domeniu spun ca studiile ar putea demonstra ceva. Pai si, daca au fost facute doua studii pe acelasi subiect, in care, unul atesta ceva, iar celalalt cu totul altceva, ce e de crezut?

Cautand si mai adanc in acest mister, am descoperit urmatorul aspect interesant: este vorba despre consum si dependenta. Adica? Incepand cu 1978 au fost facute cercetari asupra legaturilor dintre consumul excesiv de produse cofeinizate si atacurile de cord. Dar aceasta ipoteza nu a fost niciodata dovedita. Insa este adevarat ca abuzul de cafea este asociat cu un mod de viata sedentar si cu sentimentul de  anxietate. Dar cafeaua, impreuna cu tigarile si stresul, reprezinta unul din potentialii factori ce provoaca atacul de cord.

Inca sunt nelamurita, deoarece,  ultimul si unul dintre cele mai mari studii facute vreodata  arata ca, un consum de cafea in canitati moderate, pana la 6 cescute/zi, ar putea, chiar, sa reduca riscul decesului in general, si ar putea ajuta la combaterea bolilor de inima, mai ales la femei. Interesant, nu-i asa?

Conform Wikipedia, cafeaua are efecte pozitive si efecte negative. Cele mai importante, sunt, de departe cele pozitive, cele negative manifestandu-se numai in cazul consumului abuziv de cafea.  Spre exemplu, daca bei 2 litri de cafea, ai posibilitatea de a-ti aparea urmatoarele efecte negative: tahicardie (frecvenţă cardiacă crescută), neliniste, tremuraturi, nervozitate, stari de panica, insomnie, convulsii, o stare usoara de dependenta, in lipsa cafelei pot aparea dureri de cap.

Studii sunt nenumarate. Atat pro cat si contra. In ultimii 20 de ani, 19.000 de studii au fost efectuate pentru a analiza efectele pe care le are cafeaua asupra corpului uman.

Din fericire pentru matinalii consumatori de cafea, se pare ca, aceasta cafea,  pe care noi o consumam, este mai mult benefica decat daunatoare.

Cel putin 6 studii au demonstrat ca, cei care beau cafea regulat, au cu 80% mai putine sanse de a li se dezvolta boala Parkinson. 3 dintre aceste studii au aratat ca, cu cat beau mai multa cafea consumatorii, cu atat le scade si mai mult riscul. Celelalte studii au aratat ca, in comparatie cu cei care nu sunt consumatori de cafea, cei care consuma 2 cescute de cafea pe zi, le va scadea riscul de: cancer de colon-cu aproximativ 25%,  ciroza – pana la 80%, pietre la rinichi-5%.

Este uimitor cum,  azi stim ceva, iar maine altceva.  Pana una alta, ne putem bea cafeaua cu toata increderea.  Asta pana la urmatorul studiu.


Posturi similare:

{ 7 comments… read them below or add one }

Alina March 2, 2010 at 19:19

Am inteles ca ajuta si la circulatie (contrar “gurilor rele”). Eu personal beau o cafea pe zi dimineata si ma simt ok.

Reply

Pitipoanca March 3, 2010 at 11:42

Eu din cate stiu poti bea o cafea pe zi si in timpul sarcinii.Asa ca nu prea cred ca ar fi indicata in timpul sarcinii daca ne-ar afecta sanatatea in vreun mod.

Reply

Julia March 4, 2010 at 00:08

Nu stiu daca cafeaua este benefica sau ”malefica”, dar stiu ca dimineata mirosul de cafea ma trezeste instant, iar gustul este divin…

Reply

Nice March 4, 2010 at 09:12

Beau 2-3 cescute de cafea zilnic, 2 dimineata si una spre seara si ma simt revigorata de fiecare data. De multe ori mi-am pus problema efectelor negative ale acesteia asupra organismului, dar odata cu aparitia acestui articol, m-am mai linistit. :)

Reply

Nice March 4, 2010 at 09:14

Desi doar de cativa ani am inceput sa beau cafea, acesta a devenit repede una din marile placeri ale vietii mele, singurul meu viciu, ca sa spun asa. :P

Reply

stefania March 4, 2010 at 11:39

beau cafea si tremur dupa ce o consum

Reply

ateoucat January 6, 2011 at 14:50

-


















-

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post: