7 Obiceiuri simple care iti pot imbunatati viata

Invatarea, bunul simt si experientele personale ne arata ca pasii mici ne duc in locuri indepartate. Cheia este aceea de a face in mod consecvent acesti pasi mici in aceeasi directie. Crearea unui obicei maret, care sa ne schimbe viata, este dificila; trebuie sa ai foarte multa vointa pentru a-l mentine pe o perioada lunga de timp, pana cand se va vedea schimbarea.

Dar adoptarea unui obicei mic? Acest lucru nu ar trebui sa fie greu. Specialistii sustin ca eficacitatea obiceiurilor mici, specifice pentru a crea schimbari majore in comportament, ne pot imbunatati semnificativ viata.

Iata, in randurile de mai jos, o lista cu 7 obiceiuri mici pe care le poti adopta pentru a trai o viata mai fericita. Ele par insignifiante, dar daca le practici in mod regulat, iti pot schimba nivelul de energie, forma fizica, relatiile, munca si mediul in care traiesti.

  1. Bea un pahar de apa dimineata, imediat ce te trezesti.

De multe ori, nu avem suficienta apa in organism si suntem atat de ocupati pe parcursul zilei incat uitam sa ne hidratam corespunzator. Sau bem cafea, ceai si sucuri carbogazoase in loc de apa. Cu toate acestea, consumul de apa, mai ales dimineata, imediat dupa trezire, este extrem de important. Acest obicei ne ajuta sa indepartam toxinele din corp si ne ofera energie pentru restul zilei.

2. Parcheaza cat mai departe de usa casei tale sau de blocul in care locuiesti.

Combate efectele stilului de viata sedentar prin efectuarea cat mai multor pasi, ori de cate ori ai ocazia. De multe ori, o plimbare lunga, de la usa casei la masina, poate fi chiar mai eficienta decat o ora de sport intens la sala de fitness.

3. Mananca fructe sau legume crude la fiecare masa.

Alege: o salata verde, o felie de pepene galben, cateva fructe de padure, cateva rondele de morcovi sau cateva felii de castraveti. Nu numai ca vei obtine mai multe substante nutritive, dar vei oferi, de asemenea, corpului tau mai multe fibre, stimuland pierderea in greutate, mentinerea unui nivel ridicat de energie si scaderea poftei de mancare.

4. Ridica-te si fa 5 minute de stretching, o data la fiecare ora.

Seteaza-ti alarma la telefon sau la computer pentru a-ti aminti de aceasta pauza benefica. Statul pe scaun, in fata unui computer, pentru o perioada lunga de timp este o idee proasta atat pentru corpul tau cat si pentru creier. Ai nevoie de o pauza mentala si fizica pentru a-ti odihni organismul. Opreste-te pentru cinci minute din munca, o data la fiecare ora, ridica-te in picioare, respira profund, atinge-ti degetele de la picioare si roteste-ti umerii. Te vei simti mai bine!

5. Cara cu tine o punga mica de nuci sau cu bucatele de carne de vita oriunde te duci.

Ceva bogat in proteine te va ajuta sa previi foamea si sa ajungi in acel punct rau de a manca orice, indiferent de calorii, doar pentru a avea ceva in stomac. In plus, proteinele pot contribui la stimularea metabolismului si la formarea muschilor.

6. Stai in liniste pentru cateva minute, in fiecare zi.

Nu trebuie sa numim acest lucru meditatie, pentru ca ar putea fi un pic prea intimidant. Nu trebuie sa stai cu picioarele incrucisate. Nu trebuie sa inchizi ochi. Trebuie doar sa stai intr-un loc linistit, fara a scoate niciun cuvant, relaxat, confortabil si sa respiri profund.

7. Da un apel, scrie un sms sau trimite un e-mail unui prieten sau unui membru de familie in fiecare zi.

Este foarte usor sa pastram contactul cu persoanele pe care le vedem in fiecare zi la locul de munca sau cu cei pe care ii avem prieteni pe Facebook. Cu toate acestea, este foarte important sa pastram o relatie adevarata cu membrii familiei si cu prietenii pe care ii pretuim cu adevarat. Nu dureaza decat cateva minute pentru a investi intr-o relatie si pentru a o mentine puternica, fie ca ne aflam aproape sau departe de persoanele iubite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *